Професійні шампуні для волосся: титани ринку


Шампунь, як засіб для миття волосся, винайшли більш ста років тому, хоча і до цього якусь подобу миючих складів наносили на голову, щоб потім змити разом з брудом. За цей час з одного виду - фіалкового шампуню, він став найпоширенішим видом косметики для щоденного використання. У XXI столітті існує величезна кількість напрямів: для жирного, сухого і нормального волосся, для оздоровлення і для позбавлення від лупи, на основі натуральних екстрактів і, звичайно ж, професійні шампуні для волосся.

Трохи історії

Слово «шампунь» має індійські корені, так «чампa» з хінді - назва квітки, який має здатність пінитися, а «champo» - з англійської перекладається як «втирати» або «масажувати». Хто і коли вперше використовував мильне засіб для миття голови історії достеменно не відомо, однак відомий той факт, що право першого винаходу належить німецькому хіміку Ханс Шварцкопф, який в 1903 році виготовив порошковий шампунь на фіалковою основі.

Асортимент продукції за сто років значно розширився і в XXI столітті покупцеві досить важко розібратися у всіх нюансах і тонкощах «мильної справи». В останні п'ять років особливу увагу привертають професійні лінії шампунів, які раніше використовувалися і розповсюджувалися виключно в перукарнях салонах. Пов'язано це, як правило, з розширенням ринку збуту великих компаній. Відповідно до маркетингових досліджень, на російському ринку лідирують два виробники: L'Oreal Professional (Франція) і Keune Haircosmetics (Голландія).

L'Oreal Professional

Найбільш відома компанія L'Oreal, продукцію якої можна купити практично в будь-якому куточку земної кулі. Крім звичайної лінії для догляду за волоссям (розділеної за класичними канонами на чотири лінії), що випускається під торговою маркою L'Oreal є і професійна лінія - L'Oreal Professional. За останні п'ять років продукція цього напрямку вийшла і благополучно утвердилася на російському ринку. Ціни на неї, в залежності від наповнення і призначення, коливаються від 620 до 2 700 рублів за флакон в 1 500 мл. В асортименті представлені чотирнадцять ліній продукції, в основу яких лягла градація не тільки за основними типами, але і станом волосся (для ламких, сухих, пофарбованих, витких та інше). Вся продукція компанії - власні розробки, які ведуться протягом більш ніж ста років, з часів заснування L'Oreal в 1907 році Еженом Шуеллером, французьким хіміком. Їм приділяється особливе місце. Щорічно, завдяки інноваціям, розширюється список засобів по догляду більш ніж на чотириста найменувань. Обличчям рекламної компанії вже не перший рік стає тридцяти чотирьох річна актриса Елізабет Бенкс («Ковзання», «Фред Клаус»), яка, за її словами, обожнює і із задоволенням використовує засоби по догляду від L'Oreal Professional.

Одним з найдорожчих коштів компанії у професійній лінії є зміцнюючий шампунь проти ламкості волосся «Форс Вектор», а також шампунь для блиску і міцних локонів «Шайн Керл». Їх ціна коливається від 2 500 до 2 800 рублів за флакон 1 500 мл.

Основна особливість, яка забезпечує дорожнечу, полягає в інноваційних комплексах, які включені до складу шампуню. У «Форс Вектор» це унікальна молекула Incell, яку розробили досліджували L'Oreal, здатна проникати в структуру волосся і тим самим заповнювати нестачу міжклітинного цементу. Зміст цієї диво-молекули в професійному шампуні в п'ять разів вище, ніж у звичайного класичного. У «Шайн Керл» - це біометричні кераміди, які здатні посилювати локон, роблячи його більш пружним і чітким.

А ось думка покупців про професійну косметику для волосся L'Oreal Professional досить суперечливі. Фахівці компанії стверджують, що незадовільний результат від використання коштів - це неправильний підбір, перш за все, а також наявність на ринку величезної кількості підробок шампуні від відомої марки.

Keune Haircosmetics

Голландська сімейна компанія Keune Haircosmetics, створена в 1922 році є основним конкурентом L'Oreal в області створення професійних ліній по догляду за волоссям у всьому світі. Основна відмінність полягає в градації продукції. L'Oreal робить розбивку за типами і структурам волосся, а Keune Haircosmetics - за напрямами: шампуні, бальзами, маски та інше. У три обсягу (200 мл, 250 мл і 1 000 мл) розлиті дванадцять найменувань професійного шампуню. Цінова політика від 650 рублів за 250 мл і вище. Найдорожчим коштами компанії є шампуні серії «Кристалічний лід», які багаті на ефірні масла (ментол) і екстракти (м'ята), а також шампунь для фарбованого волосся "рН 6Keune Тінта». Серія «Кристалічний лід» завдяки своїм складом надає охолоджувальне вплив на шкіру голови, крім цього вона не містить штучних барвників і ароматизаторів. Ціна становить від 1 350 рублів за 1 000 мл. Шампуні серії "рН Keune 6 Тінта» містять стабілізатори кольору LP300, катіонно-активні полімери, шовкові полімери, які захищають волосся від впливів навколишнього середовища, живлять їх і надають їм м'якість. Середня роздрібна ціна за флакон в 1 000 мл складає 1 100 рублів.

Відгуки про професійні засобах від Keune Haircosmetics в більшості своїй позитивні: можливо, саме тому, що використовується вони, як і поширюється, в основному, через мережу перукарських салонів. Тут турботливі руки і пильні очі стилістів підбирають необхідну лінію для догляду за волоссям не залишаючи шансу самостійно вибирати і розчаровуватися в шампунях голландських майстрів.

Маючи власні дослідницькі лабораторії обидві компанії, використовуючи різні підходи до позиціонування, політики ціноутворення і просуваючи на ринок виключно свої інновації, міцно завоювали ринок професійних шампунів.

Галина Ямпільська
Женский журнал Интерлинкс